Jak šetřit vodou? Automatické splachování třeba ušetří až třetinu spotřeby Seriál o udržitelnosti na vysokých školách: rozhovor s prorektorkou pro udržitelnost (ČZU) Evou Vlkovou
Pítka na chodbách, káva do porcelánu, kompostéry se šváby. Nápady, jak tvořit méně odpadu, už máme Seriál o udržitelnosti: Jak snížit množství odpadů na vysokých školách
Sládků je málo, školy proto otvírají nové programy. A taky vlastní pivovary Pivovarnictví půjde studovat na MENDELU, nový pivovar otevře UP
Jeden semestr v Olomouci, druhý v Bilbau. Absolventi joint degree chápou svět v souvislostech Rozhovor s absolventkou oboru Euroculture Zdenkou Lammelovou
Autoři projektu Aignos: ChatGPT není chytřejší Google Rozhovor se zakladateli projektu Aignos, Martinem Richterem a Ondřejem Hráchem z Univerzity Karlovy
V menze by se měli dobře najíst i vegetariáni a vegani. V Česku se udržitelné stravování teprve učíme Seriál o udržitelnosti: Jak neplýtvat potravinami ani energiemi při vaření
Proč dávají i rodiče z měst své děti na venkovské školy? Nechtějí stres a anonymitu, ukázal unikátní projekt Multidisciplinární tým z Univerzity Jana Evangelisty Purkyně zkoumal, co je pro rodiče i děti ve vzdělávání podstatné
Kdyby už nemusely pořád všem dokazovat, že na vědu mají, i když jsou mámy… Téma: Jak zalepit genderové síto
„Dítětem si zkazíte kariéru. Vážně si ho chcete nechat?“ řekl mi profesor Téma: Jak zalepit genderové síto
Jak snížit obří počet doktorandských odpadlíků? Pomoci mají průmyslové doktoráty V Česku vzniká nový typ doktorského studia, který má být velmi úzce propojený s praxí
Münich: Stát vysoké školy škrtil, škrtí a škrtit bude. Není vůle hledat peníze S ekonomem z CERGE-EI o nové studii platů vyučujících, malé podpoře studujících i nemožnosti prosadit nyní změny
Jørgensen (EUA): ChatGPT je zábavný nástroj. Univerzity neohrozí Rozhovor s Thomasem Jørgensenem z Evropské univerzitní asociace o využití umělé inteligence na vysokých školách
Kolega, pan bakalář, slečna magistra… Jak oslovovat studující? A je přípustné si tykat? Rozhovor s Radkou Římanovou (UK) o komunikaci mezi vyučujícími a studujícími