Jak AI mění závěrečné práce: Zakázat ji, nebo naopak zrušit bakalářky jako „kompiláty bez přínosu“? Téma měsíce: Jak ovlivňuje umělá inteligence výuku, studium i bádání
Anketa: Jak využívají umělou inteligenci akademičtí experti a expertky Detailně: S jakými nástroji pracují ti, co se AI dlouhodobě zabývají
AI, šance nakopnout českou vědu. „Superschopnosti máme na dosah a startovní čáru mají všichni stejnou“ Téma měsíce: Jak ovlivňuje umělá inteligence výuku, studium i bádání
„Všechno, co chatbot vyplivne, je halucinace.“ Jak efektivně využít AI při studiu, výuce a výzkumu Obecné tipy a triky, jak umělou inteligenci používat na akademické půdě
Zvyšování pedagogických kompetencí je důležité, snažíme se vytvořit komunitu Rozhovor o platformě Paedagogium Karlovy Univerzity
„Pozval mě na skleničku a ukradl mi nápady...“ Hra na akademická dilemata provádí šedými zónami Reportáž z Dilemma game: Jsou různé tipy akademického zločinu. Co jím ještě není, a co už ano? A jak na něj reagovat?
Studující na výjezdy do zahraničí nejsou připraveni, většina z nich je ve stresu. Pomoci má série workshopů Evropský projekt COSTABEX zaměřený na duševní zdraví podpořil už stovky studujících vyjíždějících na pobyty do zahraničí
Jak vyučovat efektivně? Jednoduché návody nefungují, výuka není vaření O programu rozvíjejícím pedagogické dovednosti akademiků s Karolinou Duschinskou a Radkou High z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy
Odbornice na vzdělávání: Dobrý učitel neexistuje, je to nekončící proces Rozhovor s mezinárodní expertkou na vzdělávání Manuelou Milani z italské Humanitas University
„Změna je možná a zvládneš ji ty,“ učí děti studentské divadlo. Teď zacílí i na vysokoškoláky Reportáž o ostravském divadle OSUd, které pomáhá dětem být silnější i sebevědomější
Téma: Reforma doktorského studia. „Změna není dokonalá, ale konečně se přiblížíme důstojným podmínkám“ Téma měsíce: O podobě doktorského studia v Česku
Farník: Univerzity neměly moc možností, jak se zbavit mrtvých duší. Změny doktorského studia to umožní Téma: Reforma doktorského studia
„Doktorát je u nás cesta k vyhoření. A čestných funkcí se nenajíte“ Anketa: Jak reformu vidí sami doktorandi a doktorandky